Persberichten

IMMERSION FRANCE: Een nieuwe app om taaltoerisme in Frankrijk te promoten
Op 25 januari lanceerden het Franse Ministerie van Buitenlandse Zaken en Campus France een fonkelnieuwe app: “Immersion France”. De app is in de App Store beschikbaar in het Frans en het Engels en promoot taalvakanties in Frankrijk voor soloreizigers, gezinnen en scholen.
Een nieuwe app om taaltoerisme in Frankrijk te promoten
Aan de basis van het project lag een studie uitgevoerd door het bureau BVA in maart 2015. Ze wees uit dat ruim 130.000 studenten en buitenlanders jaarlijks Frans komen leren in Frankrijk, samen goed voor een omzet van meer dan 115 miljoen euro. Toch ligt Frankrijk nog ver achter op de cijfers die de Britse sector van de taalverblijven liet optekenen.
Taalverblijven op maat
In die optiek kwam de app “Immersion France” tot stand, om buitenlandse klanten aan te trekken die continu online zijn en almaar hogere eisen stellen op het vlak van onthaal en dienstverlening. Met de app kunnen gebruikers een keuze maken uit de talrijke verblijfsformules in Frankrijk. Een persoonlijke assistent helpt hen en houdt rekening met hun taalniveau, de verblijfsduur, het logement en de gewenste culturele en professionele activiteiten.
Via de app krijg je toegang tot honderden verblijfsformules in erkende talencentra met Franse kwaliteitslabels zoals Unosel en Qualité Tourisme en in instellingen die lid zijn van Forum Campus France.
Op een interactieve kaart krijgen gebruikers meteen de taalverblijven te zien die overeenstemmen met hun zoekcriteria. De extra filmpjes en foto’s van verschillende regio’s maken het surfen nog leuker. Deze ingenieuze, intuïtieve app geeft iedereen de kans om een verblijfsformule te vinden die perfect bij hem past en om zich onder te dompelen in de Franse cultuur en taal.