Persberichten
Ronde van Frankrijk 2019: Atout France werkt samen met ASO om de Franse bestemmingen op het parcours van de Tour internationaal te promoten
Christian Prudhomme, directeur van de Ronde van Frankrijk bij ASO, en Christian Mantei, voorzitter van Atout France, tekenden in aanwezigheid van Jean-Baptiste Lemoyne, staatssecretaris van de minister van Europa en Buitenlandse Zaken, een samenwerkingsovereenkomst om de internationale bekendheid van de plaatsen op het parcours van de Tour te vergroten. Die ondertekening vond plaats op 12 juni 2019 op de Quai d’Orsay.
Van 6 tot 28 juli zal de 106e editie van de Ronde van Frankrijk de renners en toeschouwers meenemen langs een parcours van 3460 km door de mooiste landschappen van Frankrijk. De 21 etappen zullen de sportieve troeven en de schoonheid van de 7 Franse regio’s waar de Tour passeert, tonen aan miljarden tv-kijkers. De Ronde van Frankrijk is te zien in 190 landen en in België trekken de live-uitzendingen 1,3 miljoen kijkers. Daarmee is het een van de meest bekeken sportwedstrijden ter wereld.
Uiteraard is dit evenement een belangrijk moment voor de promotie van de Franse bestemmingen, dat Atout France graag wil benutten door in samenwerking met ASO een internationale communicatiecampagne op te zetten. De samenwerking is bedoeld om de economische opbrengsten van het evenement te optimaliseren door lange verblijven te promoten waarin wieleractiviteiten samengaan met verkenningen van de streek.
Op France.fr zal een campagne in 6 talen aandacht besteden aan de Tour. Er is een toeristische minisite gemaakt die bestaat uit 21 pagina’s met updates voor de specifieke etappe van de dag en een selectie van unieke activiteiten daaromheen. De selectie wordt ingedeeld per thema: Aan tafel, Cultuur, Actief, Beleving en Velo Retro, waar de bezoekers alle informatie vinden over de bestemmingen op het parcours.
Een kleine greep uit de belevingen die worden voorgesteld: unieke wijnkelders en een ballonvaart in de Champagnestreek; bezoek aan het kasteel dat inspiratie bood voor de decors van Lord of the Rings en kennismaking met de bijenteelt in de Elzas en Lotharingen; schitterende wandelingen in het Vogezenmassief; architectuur, premiers cru’s en muziekfestival Les Eurockéennes in Bourgogne Franche-Comté; vernieuwende museale en gastronomische ervaringen in Lyon en omstreken; kasteel van de Katharen, wegen naar Santiago de Compostela, natuuractiviteiten onder de grond, boven de grond en in de lucht in Occitanië; 100 % sportieve zomer in de Alpen rond de Mont Blanc; culinaire, artistieke en architecturale verkenningen in Parijs en natuurlijk op de fiets. Op het parcours van de Tour, vanaf 6 juli.
Naast de digitale campagne zijn er ook tv-spots van anderhalve minuut te zien tijdens de live-uitzendingen van de Tour, die elke keer de beroemdste toeristische bezienswaardigheden tijdens de etappes zullen belichten voor een internationaal publiek (Place Stanislas in Nancy, Les Hospices de Beaune en het wijndomein, het Musée de la Romanité in Nîmes enz.), met een uitnodiging om meer te ontdekken op France.fr.
*Bron : Nielsen Sport - Cycling 24 ; A.S.O.
Copyright - A.S.O Alex Broadway